30 Ocak 2012 Pazartesi

Nasıl Başladım ? O,o

Anyeong(merhabaa), ben Koreyi; dizileriyle sevmeye başlayan bir insancığım(Çoğu kişinin olduğu gibi -.-). Daha öncesinde Kore deynce aklıma sadece sumo güreşçileri (kel alakaa) çekik gözler gelirdi. Kore neresidir? Nasıl bir dil konuşurlar? Neyle uğraşırlar? Güney Kore ne Kuzey Kore ne? Hiç bilmezdim. (Hala tam olarak bilmiyorum yeni yeni el attım bu işe, zaten o ortamda bulunmadan herşeyi öğrenmekte imkansız diye düşünüyorum.O.o) Dizilerden azıcıkta olsa kültürle ilgili bir şeyler kaptım. ''Ramen'' gibi bir yiyceği tanıdım en başta. Türk kültürüne benzettim birazcık örneğin; evde ayakkabı giymemelerini, büyükleriyle olan sıcak bağlarını... Kendime yakın hissettim yani. "Dur bi'bakiyim daha neler varmış" diye diye KORECE  öğrenmeye kadar geldim. Aslında dizilerin altyazılarından kurtulmak istememde bunu tetikledi. Bu dile bir el atiyim dedim. Harfleride çok kolay göründü gözüme (Japonca az çektirmedi doğrusu, harfleride doğru düzgün ezberleyemeyip bıraktım gibi bir şey :/). Öyle böyle derken işte öğrendiklerimi paylaşmak istedim. Kore hakkında bildiklerimi birlikte öğrenelim istediklerimiii.... =D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder